Wednesday, August 8, 2007

بلند آسمان جایگاه من است


هجده سال پیش در چنین روزی هجدهم مرداد ماه شصت و هشت خورشیدی پس از ده سال مفقودالاثربودن پیکر مردی را در فرودگاه مهرآباد با آرایش نظامی تشییع کردند به نام سرلشکر خلبان جواد عزیزی مقدم
بسیجی که ده سال پیش در روز دهم مهرماه پنجاه و نه شمسی پس از روزها و پروازهای طاقت فرسای اوایل جنگ از پایگاه شکاری بوشهر بدون خداحافظی با همسر و دو پسر سه ساله و شیرخوارش برای آخرین بار بلند شد
هدف دفاع از زمینی بود که امروز شعرش را همه فقط بلدند که چو ایران نباشد تن من مباد
هدف دفاع از حرمت نشانی بود که امروزه فقط درگیری این است که الله یا شیر و خورشید یا بدون نشان باشد

شعر ذیل از سوگ مادرم برگرفته شده است

عزیز من تو بودی سرور من
عقاب پرشکوه کشورمن
کجا بودی در این نه سال غیبت
نکوبیدی تو حلقه بر در من
فضا را مدفن خود برگزیدی
بریزد خاک میهن بر سر من
کفن کردی به تن باد صحاری
به شبنم غسل کردی گلپر من
به من رو کرده یا رب لشکر غم
بگیرد داد من داور من
ندیده پامکم نی برمکم را
جواد مهربان اندر بر من

پدر- با اینکه با این کلمه آشنا نیستم! - بدان که به تو جدا از افتخار نه که حتی غبطه بلکه به وضوح اظهر من الشمس حسادت می کنم
بلند آسمان جایگاه تو بود و دلیرانی چون تو
!روحت شاد و پروازت مبارک



8 comments:

Anonymous said...

يادته گفتي و گفتم كه چه تنگه قفسامون؟
توي اين تنگي وحشت چه ميگيره نفسامون؟
تو ميخواستي كه فدا شي من ميخواستم كه رها شم
تو ميخواستي كه فنا شي من ميخواستم كه نباشم
چه غريبونه نگاهت در و ديوارو نگاه كرد
انگار از توآسمونا يك كسي تورو صدا كرد
تو نگاه تو رضايت یا غروري عاشقونه
شوق پرواز توي چشمات انگاری ميري به خونه
گفتي آروم زير گوشم زندگي يه حرف پوچه
چرا موندن و پوسيدن آخرش رفتن و كوچه
حرف هر دومون يكي بود تو چه زيبا پر كشيدي
قفسو ساده شكستي چتر گل به سر كشيدي
حالا حتي آسمونا وسعتش به زير پاته
میدونستي پر كشيدن آخرين راه نجاته
قدرتت به قدر دنيا قلب تو مثل يه دریا
اين حقارت واسه من بس كه تو اونجا و من اينجا
من تو سرداب زمينم تو به معبودت رسيدی
من توي بهت عميقم تو به مقصودت رسيدی
ميدوني كه تا ابد هم يادت از دلم نميره
تو عقاب پر غروري دل من مرغ اسيره
اگه زندونم نباشه من توي دنيا اسيرم
تو تونستي پر كشيدي من میپوسم و میمیرم

Pamak said...

thx a lot of ur meaningful comment...

Anonymous said...

pamak jan ...roohe pedar shaad baad . heyf aaz in jaan ha ke dar raaahe vatani raft ke alan khaakeshoo be arzooni mifrooshand ..
http://www.kalafeh.blogfa.com/post-34.aspx.
ino parsa neveshtam..shayad harfe delet bashe ..
..blogeto dooost daram ..be manam ye sari bezan

Unknown said...

چه اتفاق جالبی!!!تصویر آشنائی که منو برد به دوران بچگی...نام و یادش همیشه زنده و روحش شاد باد

Pamak said...

r u hilda naj....?!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Mandana said...

با خاطره‌ها هست،اگر از دیده نهان است

در دیدهٔ جان است،اگر از پیش نظر رفت.

Unknown said...

roheshan shad ke az mardi an shirdelan,,,,,vatan azad shodo name ghshanghash IRAN.